www.socialedialoog.be - Sociale communicatie

In ongeveer 10% van de Belgische ondernemingen wordt gebruik gemaakt van social media gebruikt om dialoog te voeren op de werkvloer.

 

Source: 3rd European Company Survey.

"Outil désormais indispensable de toute entreprise "qui se respecte", l’enquête du personnel est devenue institutionnelle. Quelles que soient sa forme (enquête d’image, d’engagement, sur les risques psychosociaux, de satisfaction…) et sa fréquence, elle est désormais un incontournable comme peut l’être le sondage en politique. Pas toujours à bon escient…"

Lees meer...

Het kan uit de hand lopen (video)

Het gebruik van social media op de werkvloer is nog lang niet ingeburgerd. Werknemers verwijzen niet alleen naar de bedrijfsregels die het gebruik ervan reglementeren maar tijfelen ook aan de toegevoegde waarde. Dit blijkt uit een Brits onderzoek (2013).

Een overzicht van de Franse rechtsregels en enkele praktische tips op net-iris. bieden houvast voor een eigen policy. Zeer van toepassing voor Belgische bedrijven. 

56 procent van de deelnemende bedrijven schakelt sociale media in om te communiceren met medewerkers en om een ‘community’-gevoel te scheppen. Aldus een enquete van Tower Watson.